Veelgestelde vragen

Aankopen

  • Hoe kan ik met ledenkorting een wandel- of fietsgids kopen?

    Onze wandel- en fietsgidsen zijn met ledenkorting verkrijgbaar via onze webshop.

  • Hoe kan ik een Nivon cadeaubon kopen? En wat houdt het in?

    Via de webshop kan je de cadeaubon(nen) bestellen.
    Met deze cadeaubon kunnen reizen, overnachtingen, wandel- en fietsgidsen en trektochtkaarten worden gekocht. Contributie kan niet worden betaald met een cadeaubon.

  • Ik heb een webshop aankoop gedaan en wil het graag zo snel mogelijk ontvangen. Hoe lang duurt de levering maximaal?

    Wat leuk dat je een aankoop hebt gedaan! We begrijpen dat je het snel wilt ontvangen en doen ons best om het zo snel mogelijk te versturen. Ons streven is om je bestelling binnen vijf werkdagen te verzenden.

Accommodaties

  • Betaal ik een meerprijs als ik in mijn eentje een meerpersoonskamer reserveer?

    De prijs is per persoon. Dus als je in je eentje een tweepersoonskamer boekt betaal je niet meer.

  • Welke kamers hebben een eigen douche en toilet?

    Er zijn kamers met eigen douche en toiletdat zijn meestal de MiVa (mindervaliden) kamers. Banjaert in Wijk aan Zee en Het Hunehuis beschikken over MiVa kamers. 

  • Waar kan ik de beschikbaarheid van alle accommodaties bekijken?

    Wil je de beschikbaarheid weten van alle accommodaties? Ga dan naar de pagina met alle accommodaties en vul de gewenste data in, bovenin de pagina,  bij ‘Aankomst’ en ‘Vertrek’ en klik op de groene knop ‘Zoek op beschikbaarheid’.

     

    Wil je de beschikbaarheid van één accommodatie zien? Kijk dan op de pagina van die specifieke accommodatie. Zoek dan desbetreffende accommodatie op via de website en klik dan op ‘bekijk accommodatie’ en ‘boek nu’. Er verschijnt dan een agenda die de beschikbaarheid aanduid.

     

  • Ik heb een vraag over een huis, kampeerterrein en/of het boeken van een accommodatie. Bij wie kan ik terecht voor mijn vraag?

    Alle accommodaties worden beheerd door vrijwilligers, en elke accommodatie heeft een eigen contactpersoon. De contactgegevens van deze vrijwilligers vind je op de pagina van desbetreffende accommodatie, onder het kopje ‘contactgegevens’.

     

    Je komt op die pagina door in het menu op Accommodaties te klikken en vervolgens de accommodatie van je keuze te selecteren. Aan de rechterkant van het scherm, onder de knop ‘Boek nu’, vind je de contactgegevens.

  • Wat is het telefoonnummer of e-mailadres van degene die reserveringen en/of boekingen beheert?

    Onze accommodaties worden beheerd door vrijwilligers. Zij zijn telefonisch en per mail bereikbaar. De contactgegevens van deze vrijwilligers vind je op de pagina van desbetreffende accommodatie, onder het kopje ‘contactgegevens’.

    Je komt op die pagina door in het menu op Accommodaties te klikken en vervolgens de accommodatie van je keuze te selecteren. Aan de rechterkant van het scherm, onder de knop ‘Boek nu’, vind je de contactgegevens.

  • Wat zijn de voorwaarden voor de Kinderen Gratis regeling?

    Per betalende volwassene mogen twee kinderen gratis mee, mits aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

    • De volwassene en kinderen zijn Nivon-lid. (Kinderen van 0 t/m 5 jaar zijn gratis lid, maar hebben wel een ledenkaart nodig)
    • De kinderen zijn jonger dan 16 jaar.
    • De kinderen slapen – indien mogelijk – in een natuurvriendenhuis op de kamer van de (groot)ouder(s) of volwassene.

    Let op: de korting ‘Kinderen gratis’ wordt niet automatisch verrekend bij het online of telefonisch boeken. Wil je gebruikmaken van deze actie? Geef dit dan per e-mail, telefonisch of via het opmerkingenveld aan bij je reservering.

  • Welke huizen zijn geschikt voor mindervaliden?

    Natuurvriendenhuis Banjaert is het meest geschikt voor mindervaliden.

    De volgende accommodaties zijn rolstoelvriendelijk:

    • Morgenrood (Oisterwijk)
    • Koos Vorrinkhuis (Lage Vuursche)
    • Het Hunehuis (Darp)
    • De Hondsrug (Noordlaren)
    • De Bosbeek (Bennekom)
    • Banjaert (Wijk aan Zee)
    • Allardsoog (Een-West)
    • ABK-huis (Hall)
  • Ik heb al geboekt, maar wil toch nog lid worden en korting krijgen. Hoe doe ik dat?

    Ja, dat kan — als je vóór of tijdens je verblijf lid wordt, kun je alsnog gebruik maken van de korting.

     

    Word lid via onze website. Zodra je je ledenpas en lidnummer hebt ontvangen, stuur je een e-mail naar de accommodatie waar je hebt geboekt. Vermeld daarin je lidnummer en reserveringsnummer. De korting wordt dan alsnog verwerkt.

     

    Heb je nog geen ledenpas of lidnummer ontvangen, maar wil je wel al boeken of verblijven? Stuur dan een e-mail naar leden@nivon.nl met je reserveringsnummer, de naam van de accommodatie en vraag in deze mail je lidnummer op. Wij helpen je verder en zorgen dat je je lidnummer op tijd krijgt.

    Let op: na afloop van je verblijf lid worden en alsnog korting krijgen is helaas niet mogelijk.

Communicatie

  • Ik wil de Toorts liever op papier of digitaal ontvangen. Hoe regel ik dat?

    Stuur een mail naar leden@nivon.nl met je voorkeur en gegevens. Dan zorgen wij ervoor dat je de Toorts vanaf de volgende editie ontvangt zoals jij dat wilt.

  • Kan ik adverteren in de Toorts?

    Nee, Toorts plaatst geen advertenties van externe partijen. 

     

  • Naar welk mailadres kan ik persberichten versturen?

    Persberichten kan je sturen naar redactie@nivon.nl en communicatie@nivon.nl.

  • Waar kan ik me inschrijven voor de nieuwsbrief?

    Je kunt je inschrijven voor de nieuwsbrief door je e-mailadres in te vullen en op ‘Aanmelden’ te klikken. Dit doe je onderaan de homepagina, in het groene vak onder het kopje ‘De Nivon Nieuwsbrief’.

  • Wie moet ik benaderen voor samenwerkingen?

    Voor samenwerkingen kan je een mailtje sturen naar communicatie@nivon.nl.

Financieel

  • Ik heb een vraag over adreswijzigingen/vriendenlening.

    Stuur een mail naar finance@nivon.nl.

  • Ik heb per ongeluk dubbel betaald.

    Stuur een mail naar finance@nivon.nl met de gegevens van de betaling (datum, naam, bankrekeningbedrag).

  • Ik krijg een betalingsherinnering, maar ik heb al betaald.

    Stuur een mail naar finance@nivon.nl met de gegevens van de betaling (datum, naam, bankrekeningbedrag).

  • Wat is het bankrekeningnummer van Nivon?

    Nivon Algemeen: NL08TRIO0391049186 
    Nivon Contributie: NL83TRIO0391049194 
    Stichting Natuurvriendenhuizen en kampeerterreinen: NL19TRIO0198418531 
    NVH accommodaties (reserveringen): NL93TRIO0391049208

Leden

Mijn lidmaatschap

  • Hoe kan ik opzeggen?

    Je kan via de mail of schriftelijk via dit formulier opzeggen. Dit kan tot uiterlijk vier weken voor de automatische verlenging van jouw lidmaatschap.

     

     

  • Hoe wijzig ik mijn lidmaatschap?

    Het lidmaatschap wijzigen kan via onze website of via een mail naar leden@nivon.nl.

  • Hoeveel kost het lidmaatschap?

    De recente tarieven kun je hier vinden.

  • Vanaf wanneer gaat het lidmaatschap in?

    Het lidmaatschap gaat in op de dag van inschrijving voor minimaal 12 maandenVerlenging gaat automatischOpzeggen kan schriftelijk of per mail tot vier weken voor het einde van de 12 maanden periode.

  • Als ik lid ben van Nivon, ben ik dan als jongere ook automatisch lid bij NivonJong?

    Ja, als je tussen de 18-30 jaar bent en je lid wordt van Nivon, dan kun je gebruik maken van de voordelen bij NivonJong.

  • Ik heb een laag inkomen, kan ik in aanmerking komen voor een minimalidmaatschap?

    Als je inkomen rondom minimum loon zit, kun je bij ons in aanmerking komen voor een minimalidmaatschap van €10 per persoon per jaarWij vragen dan wel een inkomensbewijs te mailen.  Je kunt het minimalidmaatschap aanvragen door je gegevens en geboortedata te mailen naar leden@nivon.nl of word lid via de website en vermeld bij opmerkingen dat je in aanmerking wilt komen voor een minimalidmaatschap.

  • Ik ben mijn lidmaatschapskaart verloren, kan ik een nieuwe ontvangen?

    Ja, stuur een mailtje naar leden@nivon.nl met het verzoek om een nieuwe pas.

  • Ik wil de Toorts liever op papier of digitaal ontvangen. Hoe regel ik dat?

    Stuur een mail naar leden@nivon.nl met je voorkeur en gegevens. Dan zorgen wij ervoor dat je de Toorts vanaf de volgende editie ontvangt zoals jij dat wilt.

  • Hoe zet ik de digitale ledenpas op mijn telefoon?

    Je digitale ledenpas kan je eenvoudig ophalen via de website van Media Point. Klik op onderstaande link voor de video-instructie:

Ledenkorting

  • Hoe kan ik met ledenkorting een wandel- of fietsgids kopen?

    Onze wandel- en fietsgidsen zijn met ledenkorting verkrijgbaar via onze webshop.

  • Ik heb al geboekt, maar wil toch nog lid worden en korting krijgen. Hoe doe ik dat?

    Ja, dat kan — als je vóór of tijdens je verblijf lid wordt, kun je alsnog gebruik maken van de korting.

     

    Word lid via onze website. Zodra je je ledenpas en lidnummer hebt ontvangen, stuur je een e-mail naar de accommodatie waar je hebt geboekt. Vermeld daarin je lidnummer en reserveringsnummer. De korting wordt dan alsnog verwerkt.

     

    Heb je nog geen ledenpas of lidnummer ontvangen, maar wil je wel al boeken of verblijven? Stuur dan een e-mail naar leden@nivon.nl met je reserveringsnummer, de naam van de accommodatie en vraag in deze mail je lidnummer op. Wij helpen je verder en zorgen dat je je lidnummer op tijd krijgt.

    Let op: na afloop van je verblijf lid worden en alsnog korting krijgen is helaas niet mogelijk.

  • Kan ik met terugwerkende kracht ledenkorting krijgen?

    Nee, dat kan niet met terugwerkende kracht. Je kan gebruik maken van ledenkorting vanaf de ingangsdatum van jouw lidmaatschap.

  • Kan ik bij een accommodatie lid worden?

    Dat kan helaas niet. Wel kan je voor het vertrek of tijdens jouw verblijf lid worden via de website of een mailtje naar leden@nivon.nl