Veelgestelde vragen

Aankopen

  • Hoe kan ik met ledenkorting een wandelboekje of fietsgids kopen?

    Dat kan via onze webshop.

  • Hoe kun je een Nivonbon cadeau geven?

    Via de webshop kun je de cadeaubonnen bestellen. 

  • Ik heb een aankoop gedaan in de webshop en wil het graag zo snel mogelijk ontvangen, hoelang duurt het maximaal?

    We streven ernaar om het binnen vijf werkdagen te versturen.

Accommodaties

  • Betaal je een meerprijs als 1 persoon 1 (meerpersoons)kamer reserveert?

    De prijs is per persoon. Dus als je in je eentje een tweepersoonskamer boekt betaal je niet meer.

  • Heb je ook kamers met eigen douche/toilet?

    Er zijn kamers met eigen douche/toiletdat zijn meestal de MiVa kamers. Banjaert in Wijk aan Zee en Het Hunehuis beschikken over MiVa kamers. 

  • Waar kan ik de beschikbaarheid van alle accommodaties bekijken?

    De beschikbaarheid kan je bekijken op de pagina van de accommodatie via de boekingsmodule.

  • Ik wil een accommodatie boeken of ik heb een vraag over een van de huizen/kampeerterreinen.

    De accommodaties werken allemaal met vrijwilligers. Iedere accommodatie heeft haar eigen aanspreekpunt. De contactgegevens van deze vrijwilligers vind je bovenaan de pagina van een van de accommodaties. Een overzicht van de accommodaties vind je onder het kopje ‘accommodaties’.

  • Wat is het telefoonnummer of e-mailadres van degene die reserveringen/boekingen beheert?

    Onze accommodaties worden beheerd door vrijwilligers. Deze vrijwilligers zijn telefonisch en per mail bereikbaar. Deze gegevens kan je vinden op de pagina van de desbetreffende accommodatie.

  • Wat zijn de voorwaarden voor de Kinderen Gratis regeling?

    Per betalende volwassene mogen twee kinderen gratis mee; 
    De volwassene en kinderen zijn Nivonlid; 
    Kinderen van 0 tot en met 5 jaar zijn gratis lid, maar hebben wel een ledenkaart; 
    De kinderen zijn zijn jonger dan 16 jaar; 
    De kinderen slapenals mogelijk, in een natuurvriendenhuis op de kamer van de (groot)ouder(s)/volwassene; 
    Bij de boekingtelefonisch of online, geef je aan dat je gebruikmaakt van de actie ‘kinderen gratis’.

  • Welke huizen zijn geschikt voor mindervaliden?

    Natuurvriendenhuis Banjaert is het meest geschikt voor mindervaliden.

  • Ik heb al geboekt, maar wil toch nog lid worden en korting krijgen. Hoe doe ik dat?

    Meld je aan als lid via de website. Wanneer je je ledenpas al hebt ontvangen kun je een mail sturen naar de accommodatie met jouw lidnummer. Is jouw verblijf al bijna? Stuur dan een mailtje naar leden@nivon.nl, vermeld hierin jouw reserveringsnummer en accommodatie en vraag in deze mail je lidnummer op.

Communicatie

  • Ik wil de Toorts liever op papier/digitaal ontvangen. Hoe regel ik dat?

    Stuur even een mail aan leden@nivon.nlvanaf de volgende editie ontvang je de Toorts zoals gewenst.

  • Kan ik adverteren in de Toorts?

    Nee, Toorts plaatst geen advertenties van externe partijen. 

     

  • Naar welk mailadres kan ik persberichten versturen?

    Persberichten kan je sturen naar redactie@nivon.nl en communicatie@nivon.nl.

  • Waar kan ik me inschrijven voor de nieuwsbrief?

    Onderaan de homepagina kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief.

  • Wie moet ik benaderen voor samenwerkingen?

    Voor samenwerkingen kan je een mailtje sturen naar communicatie@nivon.nl.

Financieel

  • Ik heb een vraag over adreswijzigingen/vriendenlening.

    Stuur een mail naar finance@nivon.nl.

  • Ik heb per ongeluk dubbel betaald.

    Stuur een mail naar finance@nivon.nl met de gegevens van de betaling (datum, naam, bankrekeningbedrag).

  • Ik krijg een betalingsherinnering, maar ik heb al betaald.

    Stuur een mail naar finance@nivon.nl met de gegevens van de betaling (datum, naam, bankrekeningbedrag).

  • Wat is het bankrekeningnummer van Nivon?

    Nivon Algemeen: NL08TRIO0391049186 
    Nivon Contributie: NL83TRIO0391049194 
    Stichting Natuurvriendenhuizen en kampeerterreinen: NL19TRIO0198418531 
    NVH accommodaties (reserveringen): NL93TRIO0391049208

Leden

Mijn lidmaatschap

  • Hoe kan ik opzeggen?

    Je kan via de mail of schriftelijk via dit formulier opzeggen. Dit kan tot uiterlijk vier weken voor de automatische verlenging van jouw lidmaatschap.

     

     

  • Hoe wijzig ik mijn lidmaatschap?

    Het lidmaatschap wijzigen kan via onze website of via een mail naar leden@nivon.nl.

  • Hoeveel kost het lidmaatschap?

    0 t/m 5 jaar: Gratis 
    6 t/m  15 jaar: €10,00 
    16 t/m 25 jaar: €20,00 
    26 jaar en oudereerste lid: €40,00 
    26 jaar en oudermedebewoner: €30,00 
    Een huishouden met meerdere leden betaalt maximaal €90,00 per jaar.

  • Vanaf wanneer gaat het lidmaatschap in?

    Het lidmaatschap gaat in op de dag van inschrijving voor minimaal 12 maandenVerlenging gaat automatischOpzeggen kan schriftelijk of per mail tot vier weken voor het einde van de 12 maanden periode.

  • Als ik lid ben van Nivon, ben ik dan als jongere ook automatisch lid bij NivonJong?

    Ja, als je tussen de 18-30 jaar bent en je lid wordt van Nivon, dan kun je gebruik maken van de voordelen bij NivonJong.

  • Ik heb een laag inkomen, kan ik in aanmerking komen voor een minimalidmaatschap?

    Als je inkomen rondom minimum loon zit, kun je bij ons in aanmerking komen voor een minimalidmaatschap van €10 per persoon per jaarWij vragen dan wel een inkomensbewijs te mailen.  Je kunt het minimalidmaatschap aanvragen door je gegevens en geboortedata te mailen naar leden@nivon.nl of word lid via de website en vermeld bij opmerkingen dat je in aanmerking wilt komen voor een minimalidmaatschap.

  • Ik ben mijn lidmaatschapskaart verloren, kan ik een nieuwe ontvangen?

    Ja, stuur een mailtje naar leden@nivon.nl met het verzoek om een nieuwe pas.

  • Ik wil de Toorts liever op papier/digitaal ontvangen. Hoe regel ik dat?

    Stuur even een mail aan leden@nivon.nlvanaf de volgende editie ontvang je de Toorts zoals gewenst.

Ledenkorting

  • Hoe kan ik met ledenkorting een wandelboekje of fietsgids kopen?

    Dat kan via onze webshop.

  • Ik heb al geboekt, maar wil toch nog lid worden en korting krijgen. Hoe doe ik dat?

    Meld je aan als lid via de website. Wanneer je je ledenpas al hebt ontvangen kun je een mail sturen naar de accommodatie met jouw lidnummer. Is jouw verblijf al bijna? Stuur dan een mailtje naar leden@nivon.nl, vermeld hierin jouw reserveringsnummer en accommodatie en vraag in deze mail je lidnummer op.

  • Kan ik met terugwerkende kracht ledenkorting krijgen?

    Nee, dat kan niet met terugwerkende kracht. Je kan gebruik maken van ledenkorting vanaf de ingangsdatum van jouw lidmaatschap.

  • Kan ik bij een accommodatie lid worden?

    Dat kan helaas niet. Wel kan je voor het vertrek of tijdens jouw verblijf lid worden via de website of een mailtje naar leden@nivon.nl

Heb je een andere vraag voor de ledenadministratie? Stuur dan een mailtje naar leden@nivon.nl.

Schenken/doneren

  • Heeft Nivon een ANBI status?

    Nivon heeft geen ANBI status. Wil je meer weten of schenken en de diverse geledingen van het Nivonwaar je eventueel wel met de ANBI status kunt schenkenkijk dan op onze pagina nivon.nl/steun nivon.

  • Ik wil geld doneren/ schenken aan Nivon of de Nivon accommodaties. Hoe doe ik dat?

    Via nivon.nl/steun-nivon kun je een schenking of donatie doen.

Vrijwilligers

  • Hoe kan ik op de hoogte blijven als vrijwilliger?

    Via de Facebook groep Nivon Kader kan je op de hoogte blijven. Ook kan je je inschrijven voor de Flits. Dit is een nieuwsbrief voor actieve vrijwilligers.