Vacatures in Darp bij Het Hunehuis

Het Hunehuis is een sfeervol natuurvriendenhuis van het NIVON, een doe-het-zelf-huis dat wordt beheerd door vrijwilligers. Prachtig gelegen op de Havelterberg in een Natura 2000-gebied. Iedereen (van individu tot grote groep), lid of niet-lid, kan hier logeren en gebruikmaken van de faciliteiten van het huis en genieten van die geweldige omgeving.

Het huis is het hele jaar geopend. Zie ook www.hunehuis.nl

Er zijn ruim 80 vrijwilligers w.o. de onderhoudsploeg, huiswachten, koks(maten en begeleiders van activiteiten. Voor het beheer en het onderhoud van het Hunehuis zijn steeds nieuwe vrijwilligers nodig. Onze vrijwilligers zorgen ervoor dat onze gasten zich thuis voelen in het Hunehuis.

We kunnen ook zeker versterking gebruiken en hebben verschillende vacatures. (zie hieronder)

Wat vragen we van je?
Je past bij ons als je enthousiast, sociaal en gastvrij bent. Als je van aanpakken weet, in een team kunt werken en handig en pragmatisch bent ingesteld. Met name voor de technische krachten zijn we vooral op zoek naar mensen uit de regio.

Wat mag je van ons verwachten?
Een mooie, gezellige accommodatie, een leuk team, reiskostenvergoeding, jaarlijks vrijwilligersweekend en altijd voldoende klussen om op te pakken!

Wil je meer weten?
Neem contact op met  Doky Verhagen (06-54607912) of met  Martha Baede (06-44620827).

Wij zoeken:

Voorzitter Beheercommissie (BHC)

De BHC is het ‘dagelijks bestuur’ van het Natuurvriendenhuis en heeft 5 leden die allemaal meerdere taken in hun pakket hebben. Van de voorzitter wordt gevraagd om een actieve, meewerkende en verbindende rol. Hij/zij:

  • Coördineert de taken van de BHC en leidt de vergaderingen
  • Is goed op de hoogte van wat er speelt in het reilen en zeilen van het huis en de groep vrijwilligers
  • Onderhoudt relevante externe contacten in de regio.

Inlichtingen bij Doky Verhagen, waarnemend voorzitter, 06-54607912.

Huiswachten

Het Hunehuis wordt gerund door de huiswachten. Dit zijn vrijwilligers die gedurende een hele week (van maandag tot maandag) zorgen dat alles in het huis reilt en zeilt en dat gasten zich welkom voelen. Huiswacht ben je in een duo, je bent dus nooit alleen.

Je vindt het leuk om gasten te ontvangen, je bent representatief, sociaal vaardig en in staat tot samenwerking.

Huiswachten worden eerst ingezet nadat zij door ervaren collega’s zijn ingewerkt. Het rooster wordt voor een heel jaar opgesteld – en indien nodig – tussentijds aangepast.

Inlichtingen bij Martha Baede, coördinator huiswachten, 06-44620827.

Technische krachten

Voor het onderhoud van het huis en (grote) kampeerterrein, toiletgebouwen, schuren en andere gebouwen zijn veel vrijwilligers nodig.  Er zijn klussers die het dagelijks onderhouds- en reparatiewerk doen, maar door het jaar heen zijn ook andere vrijwilligers met techniekklussen aan de slag, bijvoorbeeld tijdens werkweken.

We willen graag uitbreiding van het aantal klussers én van technische talenten die in staat zijn om verschillende klussen uit te voeren, bijvoorbeeld ook met het actualiseren en verder uitvoeren van het meerjaren onderhoudsprogramma. Het liefst mensen die door het jaar heen min of meer vaste taken uitvoeren.

Inlichtingen bij Henny van Vilsteren, coördinator werkploeg 06-12673007.

Coördinator publiciteit

Je bent een belangrijke schakel in de communicatie van het Hunehuis en je er zorgt onder meer ervoor dat de website van het Hunehuis up-to-date is.

Kookploeg

Een aantal van de onze activiteiten wordt aangeboden inclusief verzorging. Dit gebeurt door onze kookploeg. Deze kookploeg heeft versterking nodig, mensen die het leuk vinden om menu’s samen te stellen, inkopen te doen en maaltijden te bereiden voor onze gasten. Je doet dit samen met anderen. Het Hunehuis heeft een volledig ingerichte horecakeuken.

De inzet van de kookploeg vindt in overleg plaats, een of enkele midweken per jaar.

Inlichtingen bij Marieke Kraan, coördinator kookploeg 06-10216239. 

Aanmeldsecretariaat

Tezamen met enkele collega-vrijwilligers bemens je het aanmeldsecretariaat. In onderling overleg wordt hiervoor een rooster opgesteld.

Reserveringen verlopen meestal via internet, maar regelmatig ontvangt het Hunehuis ook telefonische reserveringsverzoeken, zowel voor groepen als voor individuen. Als aanmeldsecretaris beoordeel je deze verzoeken aan de hand van ons geautomatiseerde boekingssysteem. Je legt de reservering vast en stuurt digitaal de bevestiging. Je bent communicatief ingesteld, klantgericht en hebt cijfermatig inzicht.

Deze werkzaamheden kunnen vanuit huis worden gedaan.

Inlichtingen bij Doky Verhagen, coördinator aanmeldsecretariaat 065-4607912.